week 2 - Reisverslag uit Klein Curaçao, Curaçao van Rick Mug - WaarBenJij.nu week 2 - Reisverslag uit Klein Curaçao, Curaçao van Rick Mug - WaarBenJij.nu

week 2

Blijf op de hoogte en volg Rick

14 Februari 2017 | Curaçao, Klein Curaçao


Maandag is mijn terugkomdag en zou ik dus les hebben op school. En ja die is niet om de hoek. Via Skype de les volgen gaat ook niet om dat deze om 10 uur in Nederland gegeven wordt en het hier dan 5 uur ‘s ochtends is. Iedere week krijg ik de lessen opgestuurd van mijn docent en we gaan proberen om een keer in de twee weken te skypen. ’s Middags ben ik naar Punda gereden en heb hier even door heen gelopen, binnen het uur heb je alles al gezien en ben ook nog even Otrabanda beter verkent. Helaas moest ik toen ik terug wilden een uur wachten doordat de pontjes brug open was. Wanneer er een boot langs moet wordt de brug volledig weggevaren en aan de kant van Otrabanda aan de kant gelegd.
Eenmaal weer in Punda ben ik via de floating market terug gelopen. De floating market is een straat waar allemaal fruitkraampjes staan, het wordt de floating market genoemd omdat iedereen die daar verkoopt met de boot uit Venezuela komt.

Dinsdag ochtend was een beetje raar. Opeens waren alle spullen van mijn kamer genoot weg. ’s Middags kreeg ik van hem een appje dat hij was verhuist naar het appartement naast mij omdat hij liever in de achterste kamer ligt, waar ik dus ook lig. Beetje raar vond ik het wel…
’s kreeg ik alweer een nieuwe kamergenoot. De eigenaar heeft hem alle sleutels van de deur gegeven waarmee hij ook het grote slot er op kan doen. Deze sleutel heb ik niet. Met als gevolg dat ik ’s avonds moest inbreken in mijn eigen appartement.

Woensdag ochtend zat het slot nog steeds op de deur en moest ik ook via het raam naar buiten.
Op stage krijgen de docenten ook steeds meer in de gaten dat ik er ben. Zij komen bijna ieder uur binnen met vragen en voorstellen. Ze vragen vooral of ik experimenten direct in de klas kan komen uitvoeren of mee helpen assisteren. Zelf ben ik nog voornamelijk bezig met het inventariseren van de chemicaliën.

Donderdag en vrijdag waren niet heel bijzonder. Gewoon twee heel normale stagedagen.

Dit weekend zijn we met een klein groepje van 9 man naar klein curacao gevaren. Zaterdag vertrokken we rond 2 uur uit de haven. Net voordat we de baai uit waren roken sommige rook (verbrand plastic) en hebben we de boot aan de kant moeten leggen. Helaas hebben we niet kunnen achterhalen waar de rook vandaan kwam. Gelukkig deden de motoren het nog en hebben we koers gezet naar klein curacao. Na ongeveer 1,5 uur zijn we na een wilde rit (hogere golven als normaal en veel wind) bij het eiland aangekomen. Het jacht waarop wij zaten kan niet helemaal bij het eiland komen, de laatste 500 meter hebben we moeten zwemmen, de bagage werd op een zodiak geladen en naar de kust gevaren. Op het strand staan 5 hutjes waar iedereen gebruik van kan maken. Het eiland kent geen vaste bewoners op een hond na.
De hele dag en avond was het bewolkt, hierdoor hebben we de zon niet onder zien gaan en hebben we ook geen sterren kunnen kijken. In de avonds zijn we nog even bij de vuurtoren wezen kijken en hierna al vrij vroeg gaan slapen. Nauwja… van slapen kwam er niet veel van. Ik had alleen een strand laken mee genomen maar het zand lag toch harder als verwacht en de harde wind blaast allemaal zand over je heen. Later ben ik boven in het hutje gaan liggen hier lag ik op een houten plaat maar wel uit de wind. Een wekker hoef je op het eiland niet te zetten je wordt vroeg wakker door de zon. In de ochtend zijn we het eiland gaan verkennen er licht een scheepswrak aan de andere kant van het eiland en ook zijn er veel stenen cirkels te zien die beschutting geven tegen de windt. In de middag liep het eiland vol met toeristen en hadden we de hut en het strand niet meer voor ons zelf. Het strand is echt heel wit en het water heel helder. Helaas is de eerste 500 meter in zee alleen maar zand waardoor je hier niet mooi kan snorkelen, wel kan je hier mooi duiken misschien wil ik hier nog een duikbrevet gaan halen. Zondag middag zij we weer terug gevaren. De terugweg verliep veel makkelijker en sneller doordat we met de golven en de stroming mee voeren.

  • 14 Februari 2017 - 23:03

    Hannie:

    Leuk Rick, kun je buddy zijn met Kees.
    Fijn om te horen dat alles, ondanks kleine oneffenheden het goed gaat

  • 15 Februari 2017 - 15:09

    Petra:

    wat een avontuur op klein curacau, papa zei al daar is niet veel. Maar je bent weer een ervaring rijker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 28 Jan. 2017
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 4932

Voorgaande reizen:

30 Januari 2017 - 24 Juni 2017

TOA stage op Curacao

Landen bezocht: