activiteitenweek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Mug - WaarBenJij.nu activiteitenweek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rick Mug - WaarBenJij.nu

activiteitenweek

Blijf op de hoogte en volg Rick

24 Februari 2017 | Curaçao, Willemstad

Afgelopen week hadden alle klassen van het Vespucci college activiteiten/projectweek.
Zelf mocht ik mee als begeleider met de tweede klassen.
Maandag begon de week met een ruilspel in het centrum waarbij de groepjes leerlingen een klein potje mee kregen om deze tegen andere, mooiere, betere, duurdere dingen te ruilen. Ik stond er van te kijken waarmee sommige groepjes terug kwamen. Een groepje had een oude maar werkende laptop weten te ruilen. En weer een ander groepje was terug gekomen met een mobiel.
Ook zijn we deze dag wezen abseilen vanaf een gebouw dat 4 tot 5 verdiepingen hoog is. Eerst gewoon normaal naar beneden, met de voeten tegen de muur. Hier na mocht iedereen die wilde ondersteboven, dus als een soort spider-man met het hoofd eerst naar beneden. En voor de echte daredevils was er nog een extremere variant. Hierbij wordt het touw aan je rug vastgemaakt en mag je met de voeten tegen de muur en je gezicht naar beneden omlaag lopen.

Op dinsdag zijn we op excursie geweest naar het natuurgebied Malpais. De gids die ons rondleiden vertelden over de geschiedenis van curaçao, over de planten die er groeien, en de dieren die in het gebied leven. Zo vertelden hij dat vele planten zoals de Euphorbia milii (Christusdoorn) van nature niet groeien op het eiland maar dat deze door christenen zijn mee gebracht, omdat de Christusdoorn een heilige plant is en deze moet groeien op een heilig eiland als Curaçao. Na de excursie was er nog tijd om te zwemmen bij Kokomo beach

Woensdag stond er een sup-toer over het Spaanse water gepland. Met suppen staat men op een surfplank en beweegt men zicht voort met een peddel. Het suppen lijkt gemakkelijk maar ik vond het zwaarder als verwacht. Ook is het lastig op je evenwicht te bewaren op de plank, vooral als er golven aankomen.

Donderdag gingen we kamperen bij landhuis pannekoek wij werden bij de school opgehaal met een oude gele Amerikaanse schoolbus. Voor de middag hadden de drie bovenbouw leerlingen die met ons mee waren verschillende spelletjes bedacht en begeleid. Zo hebben ze een spel gedaan waarbij er water uit een emmer in een andere emmer moest komen door middel van een spons die steeds doorgegeven moest worden. Er was een spel waarbij je als team zoveel mogelijk waterballonnen naar de overkant moest brengen zonder handen te gebruiken. Er was stoelendans en natuurlijk kon een waterballonnen gevecht niet ontbreken. Savonds werd er gebarbecued en was er een kampvuur. Voor iedereen die film wilde kijken werd de film the Conjuring 2 aangezet. Maar ik geloof dat iedereen de film te eng vond wand op de helft van de film was niemand meer aan het kijken en zat iedereen weer buiten bij het vuur. een lekker dutje doen zat er deze avond niet in. Hoewel alle leerlingen om twaalf uur in hun bet moesten liggen denk ik dat de meeste pas rond een uur of vier sliepen.
Vrijdag morgen na het ontbijt en het opruimen heeft de bus ons naar strand Draaibooi gebracht waar de leerlingen die wilden een frisse ochtendduik konden nemen. S ’middags zijn we weer bij de school afgezet en kan de vakantie beginnen. Ik ben zelf erg benieuwd hoe het carnaval hier wordt gevierd.